Helg

Det vore nästan en underdrift att säga att denhär helgen har varit kanon, den har haft allt! Nästan, men tillräckligt i alla fall.

I fredags slutade jag ungefär halv tolv efter att ha haft en kanonlektion (ja, okej, vi kollade till mesta delen på film under lektionen, men det var en kanonlektion i alla fall), därefter väntade jag på att Malin skulle hänga sin tvätt, under tiden knaprade jag på knäckebröd och drack vatten, sedan gick vi på systemet och handlade lite grejer inför kvällen.
Vid tre, efter att ha käkat lunch och gått en lite promenad från Korsta till stan med Malin, träffade jag Fanny på Barista. MYCKET trevligt att sitta där och fika och prata med henne om mestadels praktiken och skojiga (eller mindre skojiga) elever, två timmar kändes som en kvart!
Sen bar det av hem för att fixa sig inför festen, helt ärligt var jag inte så pepp då, jag var trött, stressad (visade sig att jag inte behövde vara det dock), och trodde väl att det kanske inte skulle bli någon höjdare av någon anledning (en numer helt okänd anledning). Men jag kämpade mig in i duschen och duschade för andra gången den dagen, sendan på med lite smink, leta kläder som en galning och sen ringa Malin, som svarade och sa att jag nog kunde ta nästa buss ändå... Sagt och gjort, och väntade en halvtimme och skickade ett sms till henne för att fråga om jag skulle ta den här bussen nu då istället... "Nej... ta nästa buss." Okej, då väntade jag lite till, men den bussen tog jag i alla fall. Jag visste att det inte var Malin som segade på, hon har aldrig vart seg och hon informerade ig om att "Tjejer måste vara det segaste som finns.", och jag kunde inte annat än hålla med.
Nere på stan ringde jag Malin igen och frågade om de hade tagit sig från huset, det hade de inte, så jag frågade vart jag skulle styra mina steg istället - mot Västermalm. Sagt och gjort, men när jag var framme där kom de äntligen puttrandes i sin lilla bil och vi gick in till karln med festen.
Där hade i alla fall jag jättekul, inte hysteriskt asgarvsroligt, men trevligt roligt, och jag träffade en gammal klasskompis som jag inte sett sen vi tog studenten nästan. Det tyckte jag var apkul!
Hela kvällen blev en höjdare, och jag beställde en "jätterosa drink" åt Olle. Han tyckte inte det var så kul, och skämdes lite över att han tyckte den var så god, men jag tyckte det var jättekul och det var ju det som var huvudsaken.
I lördags var familjen och tränade, hurtbulle 1 & 2 (jag och Carro) fick oss några skratt när mamma (som för tillfället inte kan klassas som hurtbulle) kämpade på på friskispasset. När jag kom hem rensade jag garderoben och byrån, och vad hittar jag inte om 1000 norska kronor. Tänk att jag alltid glömer bort pengar jag har fått, men det är ju kanon att hitta dem senare då man kanske behöver dem mer. Sedan hittade mamma 1000 svenska kronor idag, så det har vart en riktigt lukrativ helg måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0