De kallar det "livet"

Sista måndagen på Hedbergska. Har haft det riktigt roligt där den här gången. Kollat på samma film tre gånger, har lite diskussioner och lite inlämningsuppgifter. Har bara en lektion kvar att genomföra sen är det SLUT. Och när jag säger att det är slut är det verkligen slut. Kommer inte ha någon mer praktik förrän sista terminen. Hur tänkte de då? Inte kul, hade velat haft fem veckor MINST varje termin hela utbildningen, men icke.
Jaja, ska ju ha en rolig tenta vecka 13 i alla fall, får väl se fram emot den så gott jag kan. Och så får man väl sitta och hoppas på att man ska få sommarjobb resten av terminen. Hatar att vara vuxen faktiskt, det är inte alls kul. Skulle mycket hellre spendera mina somrar på stranden i Långsjön, gräva gropar och fiska fiskar, men jag antar att man inte kan hålla på så hela livet.
Men får jag inget sommarjobb i år ska jag vara i stugan och måla och greja och vara med Alice. Spendera så lite som möjligt i alla fall. Skulle nog passa mig rätt bra ändå, mina största utgifter är ju till resor och det är allt jag sparar till. Men det underlättar ju att resa om man har ett litet jobb... så är det ju.
Äh, jag vet inte. Allt har ju för och nackdelar, finns inte så mycket att göra åt saken. Men nu tror jag i alla fall att jag ska ta och käka en liten munsbit så att jag är pigg, omätt och ohungrig när jag ska träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0