Sportlov... eller hur var det?

I morgon börjar sportlovet för alla små barn och jag önskar bara att det fanns något som hette sportlov (eller ja, namnet spelar faktiskt ingen roll) för oss på universitetet också. Men icke, för oss finns inget som heter lov överhuvudtaget.

Men jag är inte bitter, har ju inte ens tre och ett halvt år kvar nu, ska bara läsa klart den här AUO-terminen, två terminer i litteraturvetenskap, tre terminer i historia och en AUO-termin till. Det är ju nästan ingenting. Men efter det då ska jag ta ett långt j*vla sommarlov på minst ett år! Resa! Resa! Resa!
Så länge får jag nog dock nöja mig med att se på hur min hund njuter av livet, och hur otroligt skön hon han få en kudde att se ut, eller egentligen hela fenomenet sömn. Min underbara, vackra, älskade, bittra, lilla hund. Den bästa julklapp och någonsin fått. Vad hon skulle hata mig om hon visste att jag tänkte borsta hennes tänder imorrn.
Men nu tänkte jag gå ut med henne, och sedan tänkte jag sova... eller läsa. Såg precis min julklapp Gud i Sverige av Göran Hägg och blev lite sugen på att läsa den.
Vi får se vad som händer, man vet aldrig förrän man vet.
PS. Det är inte jag som inte känner till styckeindelning, det är blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0