Städdag

Idag har jag städat mitt rum så nu är jag nöjd, ska bara få på sängkläder igen och sen är allt klappat och klart!
Man hittar verkligen mycket när man rensar som tusan. När man kollar i lådor som man normalt inte bryr sig om och när man tittat lite djupare i dem man faktiskt använder också. Jag hittade bland annat ett gäng kort från första veckan i gymnasiet. Vi var i vid en sjö som jag faktiskt inte kommer ihåg namnet på längre och på en plats som kallas Hawaii - men som inte liknade Hawaii alls under de dagar som vi var där. Det var kanske den blötaste, definitift den myggigaste lilla utflykt jag (och säkerligen många av mina klasskamrater) någonsin gjort. Men vi hade väldigt kul i alla fall.
Jag hittade också, överraskande nog, en tom låda. Jag trodde nog att den skulle vara lika välfylld som alla andra lådor i mitt rum, men icke! Så nu har jag en hel låda att fulla med saker som jag snart kommer att glömma bort. Härligt!
Annars har jag ju naturligtvis också kollat på skidskyttet, gick inget vidare för Sverige (i vanlig ordning), kanske till och med sämre än vanligt. Men jag antar att man inte kan vara på topp jämt. Nu är det i alla fall bara damernas staffett kvar, och tar vi medalj där gör vi det ruskigt bra, men jag tror nog att Norge kommer vinna.
Så nu ska jag väl bara bädda då och sen blir det att se fram emot middagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0